2018.11.16

A sajtoknak értékes tápanyag összetételüknél fogva helyük van az egészséges táplálkozásban. Így a kérdésre válaszolva mindegy, csak fogyasszuk.

Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy az Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot Vizsgálat (OTÁP 2014) adatai alapján a hazai lakosság 84%-ánál a tej és a tejtermékek bevitele nem éri el az ajánlott értéket (holott közben az az általános vélekedés, hogy sokan sok féle sajtot fogyasztanak).

cheeseEz azért is szomorú, mert a köztudottan jól felszívódó formában kalciumot tartalmazó sajtok segíthetnek az alacsony kalciumbevitel növelésében, hiszen az alacsony kalciumszint idegrendszeri tüneteket, depressziót, zavartságot, izomfájdalmakat, görcsöket is okozhat. Azonban, ha az egyén szükségletét, életvitelét figyelembe vesszük mégis érdemes és lehet válogatni, hogy kinek, melyik a legmegfelelőbb termék. Egyénenként más és más az energiaszükséglet, ezért mindenkinek törekedni kell a megfelelő energiaegyensúly biztosítására, vagyis, hogy a felvett és a leadott energia mennyisége azonos legyen. Ha a mérleg egyensúlya felborul és többet eszünk és kevesebbet mozgunk, akkor a felesleges energia zsiradék formájában raktározódik és túlsúly illetve elhízás alakul ki. Ebben az esetben érdemes a sajtok íze, fűszerezése mellett a zsiradéktartalmára fókuszálni. Az össz zsiradékbevitelen belül a nőknél 16%-ot, a férfiaknál 12%-ot tesznek ki a tej és tejtermékkel bevitt zsiradékok. Mivel a legtöbb energiát adó tápanyagunkról van szó, túlsúly esetén a sajtok nagyobb része csökkentett zsiradéktartalmú, light készítmény legyen (mint például a Szarvasi Mozzarella Light termékek). Összefoglalóan azt mondhatjuk, hogy étrendünk összeállításában segít az OKOSTÁNYÉR®, ami a tej-tejtermékek napi fogyasztását ajánlja, de vásárláskor mindig vegyük figyelembe egyéni szükségleteinket is.

Cimkefelhő
  • érdekes
  • desszert
  • pizza
  • recept
  • egészség
  • kommandó
  • mozzarella