2018.05.24

Az egészséges táplálkozás egyik mottója a változatosság. Ez érvényes az úgynevezett teljes értékű fehérjeforrásokra (húsok, húskészítmények, tej és tejtermékek, tojás, halak) is.

A tej és tejtermékek ezen belül konkrétan a sajtok változatos ízvilággal, állaggal rendelkeznek, így mindenki megtalálhatja magának a kedvére valót. A sajtokat több szempontból lehet csoportosítani: alapanyag szerint: tehén-, juh-, kecskesajtok; zsírtartalom alapján: sovány, félzsíros, zsíros sajtok; víztartalom szerint: lágy, félkemény, kemény sajtok; érési mód szerint: friss és érett sajtok. A tej és tejtermékek napi rendszeres fogyasztása bizonyítottan hozzájárul az egészséges csontrendszer kialakulásához és megőrzéséhez. A sajt a tej összes tápanyagát tartalmazza, azonban megváltozott arányban. A natúr sajtok fehérjetartalma 10 dkg sajtra számítva 18-31g, zsiradéktartalma 10-33g közötti. A sajt tartalmaz A-, B2-, B12-, D-vitaminokat, niacint és az ásványi anyagok közül kalciumot, cinket és foszfort. A benne lévő kalcium sokkal könnyebben hasznosul, mint a növényi élelmiszerekből. A hazai, felnőtt lakosságnak szóló új táplálkozási ajánlás az OKOSTÁNYÉR® is a tej-tejtermékek napi fogyasztását ajánlja. A zsiradék és sótartalmára tekintettel itt is érvényes a mértékletesség. Ismerjünk meg minél több sajtot, vásárláskor a zsírszegényebb termékekből is válasszunk. Fedezzük fel a sajtok számtalan felhasználási lehetőségét a szendvicseken túl levesek, köretek, előételek, vagy akár desszertek jellegzetes alkotórésze is lehet.

Erdélyi-Sipos Alíz MSc főtitkár Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Cimkefelhő
  • érdekes
  • desszert
  • pizza
  • recept
  • egészség
  • kommandó
  • mozzarella