2018.06.06

Ma még nincs olyan élelmiszer, szuperétel (superfood), amely minden tápanyagot megfelelő mennyiségben és arányban tartalmazna, amire a szervezetnek szüksége van.

Így a változatos étkezés az egészséges táplálkozás egyik kulcsa. Az egyes élelmiszerek, ételek különböző arányban tartalmazzák a tápanyagokat, vannak amelyek pl. fehérjében, kalciumban gazdagok és vannak, amelyek vasban, vagy C-vitaminban stb. Egészséges felnőtteknél kalciumból a napi szükséglet 800 mg. Serdülő- és időskorban, valamint várandósság, szoptatás esetén ez a mennyiség valamelyest megnő. Táplálékaink közül a legjobb kalciumforrásnak a tej és a tejtermékek számítanak. Ez az ásványi anyag szerepet játszik a csontok és a fogak felépítésében, nélkülözhetetlen az idegrendszer működéséhez, az ingerület továbbításához, a véralvadáshoz és az izmok összehúzódásához. A gyermekkori hiányos kalciumbevitel az egyik rizikótényezője a csontritkulásnak (osteoporosis). A sajtok nemcsak gazdag kalciumforrások, hanem azokat jól felszívódó formában tartalmazzák, vagyis nagyobb része lesz hasznos a szervezet számára, mint például a növényekből származó. Kalciumtartalmuk a sajt fajtájától függően 400-800 mg-ot tartalmaz 10 dkg-ban. Zöldséggel, gyümölccsel vagy akár olajos magvakkal (dió, mandula) párosítva, teljes kiőrlésű kenyérrel elfogyasztva különösen élvezetes és egészséges részét képezik táplálkozásunknak. Abban az esetben, ha testtömegünk a normál tartomány fölött van, akkor érdemesebb a light sajtokat választani, hiszen zsírtartalmuk csökken, de kalciumtartalmuk nem változik.

Cimkefelhő
  • érdekes
  • desszert
  • pizza
  • recept
  • egészség
  • kommandó
  • mozzarella